DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sesler, Görüntüler, Kültürler I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 101
Güz
2
2
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin kendilerini çevreleyen görsel dünyaya bakışlarını değiştirmeyi amaçlar. Görsel kültürde anlamın nasıl üretildiği hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur. Ders şu sorular etrafında şekillenecektir: Görsel-işitsel dünyayı nasıl anlamdırıyoruz? Ekonomi, politika ve kültür görsel temsili nasıl etkiler? Görsel kültürün üretilme, tüketilme, dağıtılma ve yorumlanma biçimleri her gün gördüğümüz imgeleri nasıl etkiler? İmgeler ve iktidar ilişkileri arasında nasıl bir ilişki vardır?
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • çağdaş görsel kültürü tanımlayabileceklerdir.
  • izleyicilerin imgeleri nasıl anlamlandırdıklarını açıklayabileceklerdir.
  • görsel kültürün temel kavramlarını kullanabileceklerdir
  • imgeleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamlarında inceleyebileceklerdir.
  • görsel kültürel analiz yöntemlerini imgelere uygulayabileceklerdir
  • imgelerin sosyal alanda nasıl dolaştığını ayırdedebileceklerdir
  • görsel temsilin siyasetini tartışabileceklerdir.
Ders Tanımı Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Ders interaktif konferans biçiminde yapılır. Öğrencilerin tartışmalara katılması beklenir. Derste konuyla ilgili video gösterimleri yapılır. Değerlendirme 1 ödev, 2 sınav ve bir proje üzerinden yapılır:
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Görsel güç: Nedir ve neden önemlidir Görsel altıntılar: Saving Private Ryan, Dunkirk, Medal of Honor, 1917
2 Bir ideoloji olarak görme: semiotik Görsel alıntılar: Pervert’s Guide to Ideology (2012) Lacan, J. 1998. Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. (67-119)
3 Temsil ve illüzyon: Fotoğraf üzerine Gösterim: Berger, Ways of Seeing Excerpts from Sontag, S. 1973. On Photography
4 Self-portre sunumları
5 Nasıl görürüz: gözetim ve izleyicilik Las Meninas ve Panopticon üzerine tartışma Foucault, M. 1994. The Order of Things, (3-19)
6 Estetik ve Kritik: Bir şeyi ne sanat eseri yapar? Aura ve Özgünlük Bourdieu, P. 1993. The Field of Cultural Production, (238-267)
7 Stereotipler, Altkültür, Kimlik ve Öteki Görsel alıntılar: Kamikaze Girls Hebdige,1979. Subculture: The Meaning of Style
8 Temsil ve Cinsiyet Görsel alıntılar: Dracula (1931), Dracula (1979), Dracula (1992) Mulvey, Laura. 1975. Visual pleasure and narrative cinema. Screen 16 (3):6-18
9 Oryantalizm Görsel alıntılar: Sex and the city 2, and Midsommar Mitchell, T. “Orientalism and Exhibitionary Order” in The visual Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (495-505)
10 Ara sınav/dönem raporu
11 Postmodernizm ve Sinema: Pastiş, Parodi, Metinlerarası Görsel alıntılar: Scream, Stranger Things, Scary Movie, Sex Education In class discussions Foster, H. 1983. The Anti-aesthetic: Essays on Postmodern Culture. (83-110)
12 Virtüel bedenler ve dijital alan: Video oyunları ve Twitch Oyun: Emily is Away ve Geoguesser Hayles, N. K., “Virtual Bodies and Flickering Signifiers” in Visal Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (152-160)
13 Sosyal Medya: Bedenin teknolojik üretimi Instagram sayfa incelemesi: @cindysherman ve @elitizm1 Balsamo, A. 2002. “On the Cutting Edge: Cosmetic Surgery and the Technological Production of the Gendered Body” in The Visual Culture Reader ed. Nicholas Mirzoeff (685-695)
14 Visual essay sunumları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

The Visual Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff. 2002

Önerilen Okumalar/Materyaller

Lacan, J. 1998. Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. (67-119)

Sontag, S. 1973. On Photography

Hebdige,1979. Subculture: The Meaning of Style

Foucault, M. 1994. The Order of Things, (3-19)

Bourdieu, P. 1993. The Field of Cultural Production, (238-267)

Mulvey, Laura. 1975. Visual pleasure and narrative cinema. Screen 16 (3):6-18

Mitchell, T. Orientalism and Exhibitionary Order” in The visual Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (495-505)

Foster, H. 1983. The Anti-aesthetic: Essays on Postmodern Culture. (83-110)

Hayles, N. K., “Virtual Bodies and Flickering Signifiers” in Visal Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (152-160),

Balsamo, A. 2002. “On the Cutting Edge: Cosmetic Surgery and the Technological Production of the Gendered Body” in The Visual Culture Reader ed. Nicholas Mirzoeff (685-695)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
16
Final Sınavı
    Toplam
116

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

 Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

X
8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest