Dersin Adı | Sesler, Görüntüler, Kültürler I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 101 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin kendilerini çevreleyen görsel dünyaya bakışlarını değiştirmeyi amaçlar. Görsel kültürde anlamın nasıl üretildiği hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur. Ders şu sorular etrafında şekillenecektir: Görsel-işitsel dünyayı nasıl anlamdırıyoruz? Ekonomi, politika ve kültür görsel temsili nasıl etkiler? Görsel kültürün üretilme, tüketilme, dağıtılma ve yorumlanma biçimleri her gün gördüğümüz imgeleri nasıl etkiler? İmgeler ve iktidar ilişkileri arasında nasıl bir ilişki vardır? |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, gazetelerden internete, reklamlardan filmlere, televizyondan plastik sanatlara kadar farklı alanlarda yer alan imgeleri inceler. Görsel kültürel ürünleri ekonomik, sosyal, politik ve kültürel bağlamında tartışır. Ders interaktif konferans biçiminde yapılır. Öğrencilerin tartışmalara katılması beklenir. Derste konuyla ilgili video gösterimleri yapılır. Değerlendirme 1 ödev, 2 sınav ve bir proje üzerinden yapılır: |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş Görsel güç: Nedir ve neden önemlidir Görsel altıntılar: Saving Private Ryan, Dunkirk, Medal of Honor, 1917 | |
2 | Bir ideoloji olarak görme: semiotik Görsel alıntılar: Pervert’s Guide to Ideology (2012) | Lacan, J. 1998. Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. (67-119) |
3 | Temsil ve illüzyon: Fotoğraf üzerine Gösterim: Berger, Ways of Seeing | Excerpts from Sontag, S. 1973. On Photography |
4 | Self-portre sunumları | |
5 | Nasıl görürüz: gözetim ve izleyicilik Las Meninas ve Panopticon üzerine tartışma | Foucault, M. 1994. The Order of Things, (3-19) |
6 | Estetik ve Kritik: Bir şeyi ne sanat eseri yapar? Aura ve Özgünlük | Bourdieu, P. 1993. The Field of Cultural Production, (238-267) |
7 | Stereotipler, Altkültür, Kimlik ve Öteki Görsel alıntılar: Kamikaze Girls | Hebdige,1979. Subculture: The Meaning of Style |
8 | Temsil ve Cinsiyet Görsel alıntılar: Dracula (1931), Dracula (1979), Dracula (1992) | Mulvey, Laura. 1975. Visual pleasure and narrative cinema. Screen 16 (3):6-18 |
9 | Oryantalizm Görsel alıntılar: Sex and the city 2, and Midsommar | Mitchell, T. “Orientalism and Exhibitionary Order” in The visual Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (495-505) |
10 | Ara sınav/dönem raporu | |
11 | Postmodernizm ve Sinema: Pastiş, Parodi, Metinlerarası Görsel alıntılar: Scream, Stranger Things, Scary Movie, Sex Education | In class discussions Foster, H. 1983. The Anti-aesthetic: Essays on Postmodern Culture. (83-110) |
12 | Virtüel bedenler ve dijital alan: Video oyunları ve Twitch Oyun: Emily is Away ve Geoguesser | Hayles, N. K., “Virtual Bodies and Flickering Signifiers” in Visal Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (152-160) |
13 | Sosyal Medya: Bedenin teknolojik üretimi Instagram sayfa incelemesi: @cindysherman ve @elitizm1 | Balsamo, A. 2002. “On the Cutting Edge: Cosmetic Surgery and the Technological Production of the Gendered Body” in The Visual Culture Reader ed. Nicholas Mirzoeff (685-695) |
14 | Visual essay sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | The Visual Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff. 2002 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lacan, J. 1998. Four Fundamental Concepts of Psychoanalysis. (67-119) Sontag, S. 1973. On Photography Hebdige,1979. Subculture: The Meaning of Style Foucault, M. 1994. The Order of Things, (3-19) Bourdieu, P. 1993. The Field of Cultural Production, (238-267) Mulvey, Laura. 1975. Visual pleasure and narrative cinema. Screen 16 (3):6-18 Mitchell, T. “Orientalism and Exhibitionary Order” in The visual Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (495-505) Foster, H. 1983. The Anti-aesthetic: Essays on Postmodern Culture. (83-110) Hayles, N. K., “Virtual Bodies and Flickering Signifiers” in Visal Culture Reader, ed. Nicholas Mirzoeff (152-160), Balsamo, A. 2002. “On the Cutting Edge: Cosmetic Surgery and the Technological Production of the Gendered Body” in The Visual Culture Reader ed. Nicholas Mirzoeff (685-695) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest